ד"ר בנציון גירץ

הרצאות מחברות אנשים

מפגשי הדיאלוג המעגלי

הדיאלוג המעגלי

בארגונים ובחוגים פרטיים

מפגשי הדיאלוג המעגלי יוצרים שיתוף המעמיק את הקשרים במערכות היחסים בכל חוג, בצוות, במקום העבודה, במשפחה, במעגל חברים וכו׳. לארגונים ולחברות נושא מערכות היחסים בין העובדים הוא קריטי במיוחד, לא פחות מהמקצועיות של כל עובד.

הדיאלוג המעגלי מאפשר בזמן קצר מאוד לכל פרט להרגיש חלק משמעותי במערכת הגדולה, כך שהוא יכול לקבל החלטות נכונות וטובות יותר על בסיס ראייה רחבה ואחרת. בתוך המעגל נפתרים חסמים ומתגלה שינוי אמיתי, המתבטא בהסתכלות של כל אחד מחברי הקבוצה על כל האחרים במבט חדש ובתודעה אחרת, גם אם נדמה לנו שהכל ידוע ומוכר. הבונוס הגדול של תהליך כזה הוא, שכולם יוצאים נשכרים ממנו. הן הפרט והן המערכת הכוללת.

הדיאלוג המעגלי פעיל בארץ במסגרות רבות, בין היתר במרכזים קהילתיים, באקדמיה בחברות וארגונים, בהתארגנויות פרטיות של אנשים, ברשויות מקומיות ועוד.

כיצד נראה מפגש?

כל מפגש של הדיאלוג המעגלי מורכב מהרצאה אינטראקטיבית וסדנה חווייתית ייחודית, הסדנה היא למעשה התנסות מונחית ליישום והרגשה של השיטה בפועל. 

אבל לפני הכל, עוד לפני המפגש עצמו, ייפגש אתכם או עם הצוות המוביל אצלכם צוות הדיאלוג כדי להבין את האתגרים והמכשולים הנפוצים ביותר אצלכם. לאחר מכן צוות הדיאלוג המעגלי ינתח את הסיטואציות והאתגרים שנבחרו, ויבנה ליינאפ מתאים של מפגשי הדיאלוג המעגלי בהתאמה. ד״ר בנציון גירץ הוא מומחה לחקירה ולניתוח של מצבים שונים בהקשר של מערכות יחסים בעבודה ובחיים הפרטיים. הוא בעל ניסיון רב להתאים לכל מצב את התהליך הנכון שיוליד את הפתרון לאתגרים שתרצו להשיג. שיטת הניתוח וההתאמה פותחה במהלך לימודי הדוקטורט שלו בחינוך, ונוסתה בארץ ובעולם.

 

מפגש דיאלוג מעגלי יכול להתקיים כמפגש חד פעמי או כסדרת מפגשים. כל המפגשים מונחים בידי הצוות מקצועי ומיומן ומלווים בחומרי עזר.

 

הצוות

יחד עם ד”ר בן ציון גירץ, נמצאים צוות של אנשים המסייעים במחקר, פיתוח מערכים, תפעול ושכלול מתמיד של שיטת הדיאלוג המעגלי. בראש הצוות:

טלי כץמומחית לפיתוח ליינאפים בתחומי מערכות יחסים, עוזרת מחקר. בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך, מומחית לאבחון לקויות למידה, הקימה וניהלה מרכז חינוכי גדול במשרד החינוך ומכון פרטי שכללו צוות ענף של אנשי מקצוע. ניהול צוותים בתחום באבחונים הפסיכו-דידקטיים, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, תרפיה במוסיקה, תנועה ואומנות והוראה מתקנת.

רבקה לוי, מתמחה בפיתוח מערכים לחברות וארגונים. עוזרת מחקר. בעלת תואר שני במדעי ההתנהגות, עורכת תוכן ועורכת לשון באנגלית.  

Image by StockSnap from Pixabay

שנחזור אליכם עם עוד פרטים?

עוד על הדיאלוג

החיים שלנו הם סוג של ריאליטי

אנחנו נמצאים בקשר עם הרבה גורמים בו זמנית, ובו בזמן יש לנו מספר רב של משימות לביצוע. לפעמים נדמה שהמשימה העיקרית שלנו היא לרצות את כולם בעת ובעונה אחת: בני משפחה, חברים וכל מי שאנחנו נמצאים איתו בקשר, חד פעמי או תמידי. 

מצד אחד אנחנו חיים בעידן הרבה יותר מקושר, אבל מצד אחר אין לנו עדיין את היכולת ולא את ההבנה כיצד להתנהל נכון ובהצלחה עם כל הסובבים אותנו. וזה מוביל לחוסר סיפוק ורגשות תסכול תמידיים, מהלחץ והחובה לרצות את כולם. נוסיף לכך את העובדה שבזמנים אלו היכולות הרגשיות שלנו נמצאות גם כך על הקצה מעודף של גירויים אינטנסיביים. קיבלנו תוכנית ריאליטי מלאת סטרס ועצבים, מבלי שיש בצידה מודל להתקשרות עם אחרים, איזשהו כלי שיסייע להימנע מעימותים חוזרים ונשנים ובעיקר כאלה שמתלקחים וקשה מאוד לחזור מהם למצב יחסים תקין.

ולכן...

הסיפורים והחוויות עשויים להיות מוכרים לכולנו מחיי היום יום של כל אחד מאיתנו. אבל ההתייחסות אליהם וכיצד הם יכולים לקבל תפנית באמצעות הדיאלוג המעגלי הם שיוצרים את השוני.

הדיאלוג המעגלי הוא כלי, טכני, שבאמצעותו מתאפשרות התבוננות והבחנות חדשות במצבים מוכרים שאותם נחקור יחד. השימוש בכלי  אינו דורש מהאדם לשנות משהו בעצמו, או לוותר על עמדותיו, וגם לא להתאמץ מעבר ליכולותיו על מנת להגיע לפתרונות חדשים לסיטואציות שונות.

הדגש במפגשים של הדיאלוג המעגלי הוא התמקדות בניתוח שונה וייחודי, שממנו עולה ונולד פתרון חדש תוך שינוי תפיסה, שינוי בהתבוננות ובהתייחסות.

יצירת קשר

מה אדם בסך הכל מחפש? לחיות חיים ללא מאבק, במנוחה, בהרמוניה, אם אפשר ללא שינויים פתאומיים, מכשולים, מאבקים, פשוט שגרה מוצלחת.  מה שאנו מכנים בשם ‘אושר’.

אבל בחיים המעשיים, אנחנו רואים בדיוק את ההיפך – בכמה מכשולים אנחנו נתקלים כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים? כמה בעיות בלתי צפויות צצות משום מקום? ולמה, למה כל זה קורה? האם יש דרך שבה ניתן להתגבר על מכשולים אחת ולתמיד, או לכל הפחות לדעת כיצד להתמודד איתם?

אלה השאלות המהותיות שהדיאלוג המעגלי עוסק בהן. אתם מוזמנים להצטרף לשיחה 🙂